Liefde in tijden van ontkenning – Claudia Vanzegbroeck

Vandaag ben ik weer aan de beurt in een blogtour, deze keer in de blogtour rond het boek Liefde in tijden van ontkenning geschreven door Claudia Vanzegbroeck.

Liefde in tijden van ontkenning is het los te lezen vervolg op het kortverhaal Liefde in tijden van moord wat Claudia Vanzegbroeck schreef voor de valentijnsbundel van Books and Butterflies genaamd Valentijn met twee. We volgen het verhaal van Anna en Peter. Wanneer Anna na de gebeurtenissen van in het eerste deel onder een auto terecht komt blijft Peter achter met een slecht gevoel. Zijn gedachten blijven maar malen en teruggaan naar het ongeluk, is het ongeluk zijn fout? Ook twijfelt hij over zijn gevoelens voor Anna, kan het meer worden of heeft hij geen recht op geluk in de liefde?

Hoewel ik enthousiast begon in het verhaal zwakte dit enthousiasme al redelijk snel af. Omdat ik het eerste verhaal van deze personages niet heb gelezen kende ik ze dus nog niet en voelde ik de connectie tussen Anna en Peter niet echt. We worden ook meteen in het verhaal gesmeten aangezien het verhaal (vermoedelijk?) oppikt waar het vorige is geëindigd. Hoewel dit boek technisch gezien een novelle is vond ik het redelijk kort. Omdat het zo’n kleine omvang heeft is er ook niet echt genoeg ruimte om de personages echt goed te leren kennen en hun verhaal goed te begrijpen. Alles gebeurt redelijk snel achter elkaar waardoor je als lezer niet echt de tijd krijgt om te wennen aan wat er allemaal gebeurt.

Ondanks dat ik dit verhaal iets minder vond ligt het zeker niet aan de schrijfstijl van Claudia Vanzegbroeck aangezien ik al eens een novelle van haar heb gelezen (Kerst op afstand) en ik dit wel een zeer tof boek vond. Ik denk dat ik deze novelle minder vond aangezien ik het eerste verhaal van deze personages niet heb gelezen en hierdoor de hele inleiding miste. Als je Liefde in tijden van ontkenning wilt lezen zou ik dus aanraden om toch eerst het verhaal van de bundel te lezen (en als je dan toch bezig bent heb je nog 4 romantische verhalen om van te smullen)  om zo het volledige verhaal van Anna en Peter te begrijpen.

Helaas vond ik deze novelle dus iets minder en had ik gehoopt op een iets langer verhaal. Ondanks dat dit boek niet echt mijn ding was ben ik wel enorm benieuwd naar wat Claudia Vanzegbroeck nog meer zal schrijven aangezien ik haar vlotte schrijfstijl wel zeer leuk vind.