Sara mijn dagboek 3: Een nieuw leven – Ria Maes

Een nieuw leven
Series Number: 3
Published: 2008
Page Count: 176
ISBN13: 9789044322606
Zoals sommige van jullie inmiddels al weten ben ik een enorme Sara fan, ik heb bijna alle boeken in mijn bezit en wanneer ik snak naar een cozy read grijp ik altijd naar een Sara boek. Nadat ik eindelijk deel 3 opnieuw heb gelezen kan ik ook mijn recensie met jullie delen.
In Sara mijn dagboek deel 3 gaat het verhaal van Sara verder waar de serie gestopt is. We volgen Sara nadat ze trouwde met Simon en terug het gewone leven oppakken als getrouwd koppel. Wanneer Sara onverwacht zwanger blijkt te zijn heeft Simon het hier heel moeilijk mee. Hij werkt langer, zoekt redenen om niet thuis te komen en stort zich op zijn werk. Hierdoor ervaar Sara veel stress en begint ze zich af te vragen of ze wel de juiste keuze heeft gemaakt om met Simon te trouwen. Haar hormonen spelen op waardoor ze steeds blijft piekeren over van alles en nog wat. Wanneer het noodlot toeslaat zit Sara diep in de put en wanneer haar beste vriend Arne haar onverwacht nieuws komt brengen lijkt alles tegen te zitten. Zal het Sara toch lukken om geluk te vinden?
Dit is het verhaal na de telenovelle en het is dus zeer leuk om te zien hoe het verhaal van Sara en Simon verder gaat. Zoals ik in de eerste twee boeken al merkte is Sara een heel naïef persoon, en hoewel dit storend kan overkomen voor sommige stoort mij dit niet. Ik werd weer helemaal meegezogen in het verhaal van Sara en was dan ook echt benieuwd hoe het zou eindigen. Door de wijze waarop het is geschreven (dagboekvorm) leest het boek enorm vlot, je vliegt door de pagina’s en voor je het weet is het boek uit. Dit deel eindigt met een open einde waardoor je meteen wilt verder lezen, gelukkig zijn er nog genoeg delen in deze reeks zodat ik nooit uit mijn Sara bubbel raak want het is nu eenmaal een van mijn guilty pleasures.
Ben je een enorme Sara fan en ben je benieuwd naar het verhaal na de TV-reeks dan is dit boek een enorme aanrader. Na een lange dag brengen deze boeken je tot rust, gedachten uit en de Sara knop aan! De perfecte cozy read als het mij betreft.
Trigger Warning
Zelfdoding, miskraam