Lisa 1: Mijn dromen – Ria Maes

Lisa 1: Mijn dromen – Ria Maes

Mijn dromen
Page Count: 190
ISBN13: 9789492328403
Sinds 25 januari dit jaar is er EINDELIJK een nieuwe telenovelle te zien op VTM genaamd ‘Lisa’. Aangezien ik een enorme Sara fan ben keek ik dan ook al sinds deze reeks werd aangekondigd uit om het eindelijk te kunnen zien. Hoewel ik er in het begin niet zo’n fan van was is de serie me toch steeds meer gaan pakken en ben ik iedere werkdag trouw kijker. Toen er werd aangekondigd dat Ria Maes (de auteur van de Sara boeken) 2 boeken had geschreven voor de nieuwe telenovelle was ik enorm enthousiast! Ik moest dan ook absoluut deze boeken ontdekken!
In Mijn dromen, het eerste deel in de Lisa reeks volgen we Lisa als tiener. Lisa is een zeer teruggetrokken en verlegen meisje, samen met haar mama Suzanne en haar halfzus Katja wonen ze in een appartementje boven het restaurant van Suzanne genaamd ‘Keetal’. We zien hoe Lisa als tiener al een voorliefde ontwikkelt voor een marketingcarrière en hoe zij ondanks haar gebreken op sociaal vlak zich toch verdiept in deze wereld.
Omdat ik inmiddels trouwe kijker ben van de reeks kon ik niet wachten om in dit boek te beginnen. Het is een zeer dun boekje waardoor ik in no-time al op de helft zat en voordat ik het wist sloeg ik de laatste bladzijde om. Ria Maes weet zich zo te verdiepen in de personages waardoor de lezer helemaal wordt meegezogen in het verhaal. Omdat dit boek zich afspeelt in Lisa haar tienerjaren was ik ook wel benieuwd hoe dit zou worden aangepakt en of het boek hierdoor ‘jonger’ zou aanvoelen. Maar gelukkig is het net zoals bij de Sara boeken een heerlijk feelgood boek wat ook door het volwassen publiek kan worden gelezen. We krijgen hierdoor ook wel wat meer achtergrond informatie van Lisa en wat er zich allemaal in het verleden heeft afgespeeld. Hierdoor kreeg ik een beter beeld van Lisa als personage en begreep ik haar acties van in de eerste uitzendweken ook beter (aangezien ik Lisa als personage toen totaal niet kon uitstaan!) We lezen het verhaal ook niet enkel vanuit Lisa haar perspectief maar volgen afwisselend ook eens Suzanne (Lisa haar mama) en krijgen zo ook meer informatie over dit personage aangezien we niet zo heel veel van haar te weten komen in de serie. Het was ook heel leuk om te zien hoe enkele personages van de tv serie zelfs in Lisa haar tienerjaren al werden geïntroduceerd.
Ik ben dan ook heel blij dat er boeken zijn verschenen van deze reeks omdat ik dan niet enkel hoef te wachten tot het weer tijd is voor een nieuwe aflevering maar ik mezelf nog meer kan verdiepen in deze wereld en de personages. Ik vond Mijn dromen dan ook een heerlijk feelgood boek waarbij ik mezelf meermaals kon herkennen in Lisa en waarbij ik mezelf eventjes in een andere wereld waande. Fans van de telenovelle zullen deze reeks dan ook zeker weten te waarderen aangezien dit boek perfect aansluit op de serie en we hierdoor heel wat meer te weten zijn gekomen van de personages. Ik hoop stiekem wel meer te zien van Katja als personage aangezien ik haar personage ook wel interessant vind en graag meer over haar te weten wil komen.