Kerstsneeuw voor Muis – Lucy Cousins

Kerstsneeuw voor Muis – Lucy Cousins

Kerstsneeuw voor Muis
Published: 2009
Page Count: 32
ISBN13: 9789025842109
O dennenboom, O dennenboom! Wat zijn je takken wonderschoon!Het is kerstavond en Muis heeft al haar vriendjes uitgenodigd. Eddie en Kora versieren het huis en Kees helpt natuurlijk lekkere hapjes maken!Maar waar is Oscar? Het wordt later en later... Dan zit er nog maar een ding op: ze moeten hem gaan zoeken in de sneeuw!

Tijdens mijn zoektocht in de bibliotheek vorig jaar naar prentenboeken rond het thema Kerstmis kwam ik een heel bekend diertje tegen namelijk Muis. Toen ik het prentenboek ‘Kerstsneeuw voor Muis’ tegenkwam moest ik hem dan ook gewoon meenemen.

In ‘Kerstsneeuw voor Muis’ volgen we het verhaal van Muis die een feestje houdt op Kerstavond. Hij nodigt al zijn vrienden uit om gezellig samen Kerstmis te vieren en gezellig de boom te versieren, taartjes te bakken, cadeautjes te versieren en alles wat bij Kerstmis komt kijken. Maar bijna al zijn vriendjes zijn er behalve Oscar. Waar zou Oscar nu weer uithangen? Wanneer Oscar er na een hele tijd nog niet is trekken de vriendjes erop uit om hem te gaan zoeken.

In 2018 tijdens mijn afstudeer project moesten we een vertelkoffer maken met spelletjes rond een boekje. Dat is wanneer ik de boeken van Muis leerde kennen. Toen ik dit boekje zag wist ik dan ook absoluut dat het geschikt zou zijn om voor te lezen en het heeft me niet teleurgesteld. In dit boekje volgen we de avonturen van Muis en zijn vriendjes tijdens de kerstdagen, dit brengt je meteen in de kerstsfeer wat het stukken leuker maakt om voor te lezen. ‘Kerstsneeuw voor Muis’ is ook een zeer geschikt prentenboek om interactief voor te lezen. Je kan er gemakkelijk activiteiten rond maken en met de goede intonatie trek je kinderen meteen met je mee in het verhaal van Muis en zijn vriendjes. Het is dan ook zeer leuk om de reactie van de kinderen te peilen tijdens het voorlezen van dit verhaal aangezien de lezer weet waar Oscar is maar Muis en zijn vriendjes dit niet weten. De prenten in dit boekje zijn ook heel kleurrijk en lekker simpel wat het boek zeer geschikt maakt voor de doelgroep.

Ik ben dus helemaal fan van de boeken in de Muis serie en ‘Kerstsneeuw voor Muis’ is hier geen uitzondering op. Dit boek is zeer geschikt om voor te lezen en geeft je creatieve vrijheid om meer met dit verhaal te doen. Ik geef dit prentenboek dan ook 4 sterren want het is een absolute aanrader!