Kansloos – Mel Wallis De Vries

Kansloos – Mel Wallis De Vries

Kansloos
Page Count: 214
ISBN13: 9789026158087
Toen er werd aangekondigd dat er weer een nieuw boek van Mel Wallis De Vries zou verschijnen was ik erg enthousiast. Ondanks dat ik haar vorige boek Vlucht niet zo leuk vond keek ik wel erg uit naar de release van Kansloos. Ik wist niet waar het boek over ging omdat ik graag blind in thrillers ga om zo zoveel mogelijk spoilers te vermijden en het verhaal op me te laten afkomen.
In Kansloos volgen we het verhaal van vijf jongeren die besluiten om een mini-vakantie te nemen en in te trekken in een oud huurhuisje. Al snel loopt het mis wanneer ze alle vijf een berichtje ontvangen van een anonieme afzender met de boodschap dat ze niet meer naar buiten mogen gaan omdat het anders hun leven zal kosten. Alleen de waarheid kan hen vrijlaten. Al snel voegt zich een vreemde jongen bij de groep nadat hij werd aangevallen door deze anonieme afzender. Kunnen de 6 jongeren het huisje levend verlaten?
Kansloos heeft me enorm doen twijfelen. Omdat het een buddyread was las ik het boek op 3 dagen. De eerste dag moest ik enorm wennen aan de personages aangezien we dus 6 jongeren volgen en ik wat moeite had om 2 jongens uit elkaar te kunnen houden omdat ze qua persoonlijkheid redelijk op elkaar leken. Ook maken we doorheen het verhaal enkele tijdsprongen waardoor ik goed moest opletten hoe het verhaal nu werkelijk in elkaar zat. Nadat ik op ongeveer 2/3 van het verhaal zat had ik nog steeds niet het gevoel dat ik een Mel Wallis De Vries was aan het lezen omdat de spanning uitbleef. Dit vond ik wel een teleurstelling aangezien ik zo wat op mijn honger bleef zitten en ik niet het gevoel had dat ik een thriller/mysterie was aan het lezen. Hoewel ik het einde snapte en begreep waarom Mel Wallis De Vries ervoor gekozen heeft om dit verhaal te brengen vond ik het over het algemeen geen hoogvlieger. Jazeker er gebeuren wel enkele ‘spannende’ momenten maar niet echt eentje die me op het puntje van mijn stoel liet zitten.
Kansloos heeft me dus opnieuw teleurgesteld en heeft me doen twijfelen of ik de volgende boeken van Mel Wallis De Vries nog wel wil lezen aangezien ik het spannend gevoel die ik bij al haar vorige boeken kreeg wel opnieuw mistte. Na Vlucht vond ik Kansloos dus opnieuw een teleurstellend boek. Misschien ben ik dan ook wel met hogere verwachtingen in het boek gegaan waardoor het me uiteindelijk niet heeft weten mee te slepen? Als je een boek boordevol psychologie wilt lezen ben je bij Kansloos zeker aan het juiste adres, maar als je verwacht om een spannend boek te lezen die je op het puntje van je stoel laat zitten zijn andere boeken van Mel Wallis De Vries beter.