In het duister – Tamara Arts

In het duister – Tamara Arts

In het duister
Page Count: 306
ISBN13: 9789463967686

Het is weer blogtourtijd! Vandaag doe ik mee in de blogtour rond het boek In het duister geschreven door Tamara Arts. Een boek waar ik enorm nieuwsgierig naar was.

Vijf vrienden trekken samen in de zomervakantie naar de Ardennen. Wat een mooie zomervakantie met vrienden beloofde worden draait al snel uit op een nachtmerrie. Wanneer ze arriveren in het huis gebeuren er onverklaarbare dingen ook dreigt de vriendengroep uiteen te vallen door een geheim. Zullen de vijf vrienden het huis veilig weten te verlaten?

Toen ik de flaptekst las van In het duister was ik meteen benieuwd naar het boek, het beloofde een spannende rollercoaster te worden en ik was er dan ook helemaal klaar voor om in dit boek te duiken. Toen ik begon met lezen duurde het eventjes eer ik volledig in het verhaal zat, aan het begin van ieder hoofdstuk is er namelijk een stukje tekst en ik snapte niet zo goed wat de link was naar de rest van het verhaal. Maar na ongeveer 30% zat ik helemaal in het verhaal en kon ik de link tussen deze stukjes en het verhaal beter begrijpen. Ik vond het ook wel tof om het verhaal vanuit verschillende perspectieven te lezen (zeker als de personages niet bij elkaar waren) omdat je zo meer achtergrondinformatie krijgt van de personages en je deze beter leert kennen maar je ook het volledige verhaal meekrijgt. De setting van het verhaal deed me op enkele momenten zelfs aan Vals van Mel Wallis de Vries denken wat zeker een positief punt is aangezien dat mijn allereerste jeugdthriller was wat me omver heeft weten te blazen. De spanningsopbouw vond ik ook heel goed gedoseerd en opgebouwd en werkte echt goed naar het einde toe. Toen ik de laatste twee hoofdstukken las was ik dan ook echt verbaasd over het einde, alle puzzelstukjes vallen mooi op zijn plaats waardoor er geen losse eindjes zijn.

Tamara Arts heeft met In het duister een zeer sterke paranormale thriller weten neer te zetten waar ik op bepaalde momenten op het puntje van mijn stoel zat van de spanning. Hoewel het een stroeve start had heeft het zich daarna volledig recht getrokken, uiteindelijk ben ik dan ook blij dat ik door dit eerste stukje ben geraakt aangezien het boek met ieder hoofdstuk spannender en spannender werd. Ik denk dan ook dat dit boek bij vele thriller fans in de smaak zal weten te vallen!