Ik pleit voor jou! – Marijke Vos

Ik pleit voor jou! – Marijke Vos

Toen Marijke Vos aankondigde dat haar nieuwste boek bij HarperCollins zou verschijnen was ik heel enthousiast. Ik las een paar delen van haar weddingplanner reeks en was benieuwd naar een volledig boek van haar. Ik pleit voor jou! heeft lang op mijn TBR stapel gelegen maar deze maand besloot ik om hem eindelijk op te pakken.
Janna is advocate en wil niets liever dan een promotie, ze werkt er al jaren naar toe. Wanneer deze promotie eindelijk in zicht is krijgt ze een van de belangrijkste zaken ooit, ze moet namelijk een bekende Nederlander verdedigen in een scheidingszaak. Maar wanneer ze wilt vieren dat ze zo’n grote zaak in de wacht heeft gesleept loopt het uit de hand, ze drinkt te veel en verliest hierdoor enkele belangrijke documenten in verband met deze zaak. In haar dronken toestand geeft ze ook nog eens over op de schoenen van een onbekende man. Alsof deze avond nog geen grote ramp was staat ze enkele dagen later oog in oog met de onbekende man, hij is namelijk de advocaat van de tegenpartij.
Ik heb echt geen idee waarom ik dit boek zo lang heb laten liggen want vanaf de eerste pagina werd ik in het verhaal gezogen. Ik las het boek dan ook in no-time uit (ongeveer 2 dagen). Marijke Vos heeft een heerlijke schrijfstijl waardoor je door het boek heen vliegt. Ze weet er ook heel wat humor in te gooien waardoor ik meermaals lag te kakelen van het lachen. Hoewel ik in het verhaal begon met de intentie dat dit een romantisch boek was werd ik toch niet teleurgesteld toen dit niet zo bleek te zijn. Er is wel wat romantiek in het boek maar het overheerst niet, hierdoor is het ook een fijne afwisseling van bijvoorbeeld fluffy romance boeken. Hoewel ik ook eerst schrik had van het advocaten gegeven werd ik toch aardig verrast, ik vond de scheidingszaak enorm interessant en dat is misschien ook maar beter zo aangezien dit een van de grootste factor van het verhaal is. Ik vond het ook interessant om het e-mailverkeer tussen Janna en Leo te lezen en hoe ze subtiel toch met elkaar flirten, dit zorgt niet enkel voor afwisseling in de tekst maar zo krijgen we ook meer mee over de zaak en hun gevoelens voor elkaar.
Ik pleit voor jou! was dan ook een heel leuk feelgood verhaal, ik kan dan ook niet wachten op Marijke Vos haar nieuwste boek. Gelukkig is het bijna zover en kunnen we in juni Wedden dat ik blijf van haar lezen. En net zoals bij zoveel goede boeken denk ik hier maar weer eens “waarom heeft dit pareltje zolang op mijn TBR stapel gelegen?” Ik beloof dan ook even plechtig aan mezelf dat Wedden dat ik blijf niet zolang op mijn stapel blijft liggen (en dat ik echt eens verder moet met de weddingplanner reeks 😉 )