Het mistletoe motief – Chloe Liese

Het mistletoe motief – Chloe Liese

Het mistletoe motief
Page Count: 205
ISBN13: 9781774538395
Hij haat de feestdagen. Zij kan er geen genoeg van krijgen. Los van het feit dat ze allebei bijzonder kerstige namen hebben, hebben Jonathan Frost en Gabriella Di Natale maar één ding echt gemeen: ze hebben een hekel aan elkaar. Of nouja, dat én het feit dat ze beide in een van de meest geliefde, onafhankelijke boekwinkels van de stad werken. Maar wanneer blijkt dat de boekwinkel financieel op instorten staat, worden ze opeens geconfronteerd…
Vandaag deel ik de recensie van Het mistletoe motief geschreven door Chloe Liese.
In de maand december was ik helaas veel ziek waardoor ik niet zoveel kerstboeken heb kunnen lezen als ik wou. Dus om verloren tijd in te halen lees ik er lekker in januari nog een paar. Ik las dan ook Het mistletoe motief geschreven door Chloe Liese. Een boek waar ik meteen enthousiast over werd. Vandaag deel ik met jullie de recensie.
Gabby is dol op de feestdagen. Aangezien ze werkt in een boekenwinkel is dit vaak de drukste periode van het jaar maar dat neemt ze er graag bij aangezien ze houdt van haar werk. Het enige nadeel aan haar job is haar koele collega genaamd Jonathan Frost die ook nog eens totaal geen kerstliefhebber blijkt te zijn. Wanneer de boekwinkel slecht nieuws krijgt en dreigt failliet te gaan zijn ze beide bang om hun baan te verliezen. Daarom besluiten ze een weddenschap te sluiten; wie het meeste verkoopt in de maand december mag in het nieuwe jaar blijven en de andere zal ontslag moeten nemen. Gabby is ervan overtuigd dat zij Jonathan kan verslaan in deze weddenschap. Maar wat als de altijd zo koele Jonathan plots ontdooit en helemaal niet zo koel blijkt te zijn als ze altijd dacht?
Normaal gezien ben ik niet zo te vinden voor de enemies to lovers trope maar naarmate ik meer in dit genre lees des te leuker ik het begin te vinden. Ik had de flaptekst niet gelezen alvorens ik aan het boek begon waardoor de plot ook een verrassing bleef. Toen ik erachter kwam dat het zich afspeelt in een boekwinkel werd mijn enthousiasme direct gewekt. De twee hoofdpersonages lijken in het begin zeer verschillend en naarmate het boek vordert merken ze dat ze toch niet zo hard van elkaar verschillen als wat ze eerst dachten. Het is een vrij kort boek (ongeveer 200 bladzijden) met toch wel redelijk lange hoofdstukken. Maar omdat het verhaal zo leuk is las het vrij vlot. Ook bleken de hoofdpersonages divers te zijn, in het dankwoord legde de auteur ook uit dat ze vanuit haar eigen ervaringen schreef. Omdat ik in de maand december ziek was heb ik de aanloop naar kerst ook een beetje gemist waardoor deze eigenlijk zijn voorbijgevlogen voordat ik het goed en wel doorhad. Toch heeft dit boek mij nog in de kerstsfeer weten te brengen.
Het mistletoe motief is een heerlijk boek om tussendoor te lezen aangezien het vrij kort is en heeft ook wel een klein spice gehalte. Zelfs voor na de feestdagen is dit een heerlijke romance om te lezen onder een warm dekentje. Ik vond het dan ook zeer spijtig dat dit boek zo kort was want ik wil MEER!
Bedankt Oona Agency voor het opsturen van een digitaal recensie-exemplaar!