Heart bones – Colleen Hoover

Heart bones – Colleen Hoover

Heart bones
Published: 2023
Page Count: 333
ISBN13: 9789020551495
Toen de aankondiging kwam dat Heart bones geschreven door Colleen Hoover zou verschijnen in het Nederlands was ik meteen super enthousiast. Dit boek is namelijk een TikTok hype en ik zag meermaals summer aesthetics voorbij komen met dit boek wat mijn interesse alleen nog maar meer opwekte. Maar leeft dit boek op naar de hype?
Wanneer Beyah haar moeder plots overlijdt moet ze een keuze maken die ze liever niet zou maken. Ze moet namelijk tijdelijk bij haar vader intrekken, een man die ze nauwelijks kent en waarmee ze totaal geen band heeft. Haar vader woont samen met zijn nieuwe vrouw en stiefdochter op een schiereiland voor de kust van Texas. Voordat Beyah het goed en wel beseft wordt haar leven overhoop gegooid wanneer ze Samson ontmoet. Er is meteen een klik en de twee blijken meer gemeen te hebben dan ze dachten. Maar is het ware liefde of enkel maar een vakantieliefde?
Na het lezen van It ends with us & It starts with us ging ik toch met een bang hartje aan dit boek beginnen aangezien ik deze twee boeken echt niet zo leuk vond en deze ook zeer populair zijn op TikTok. Toch zag ik meermaals verschillende filmpjes van dit boek voorbij komen waardoor mijn interesse werd gewekt. Toen ik opzocht hoe lang het luisterboek duurde bleek dit maar 3,5 uur te zijn op mijn luistertempo. Al snel besloot ik dan ook om deze op te pakken aangezien het een snel boek zou zijn voor tussendoor. Het boek start meteen op een diep punt aangezien Beyah erachter komt dat haar moeder is overleden. Maar al snel besluit ze om tijdelijk bij haar vader in te trekken en ontmoet ze Samson waardoor het verhaal wat luchtiger wordt. Het boek speelt zich af in een heerlijke zomersetting (een schiereiland in Texas) waardoor het een heerlijke summerread is.
De relatie tussen Beyah en Samson is wel insta-lovey maar hoe beter ze elkaar leren kennen hoe duidelijker het voor de lezer wordt dat beide toch wel een rugzakje met zich meedragen. Samson is een mysterieus personage en laat niet veel over zichzelf los waardoor de lezer wil blijven verder lezen om erachter te komen wat hij verbergt voor Beyah. Wanneer dit op het einde werd gerevealed was ik wel niet verbaasd, het is niet een enorme plottwist. Wel vond ik de manier waarop Colleen Hoover het einde bracht goed neergezet. Het is namelijk niet een traditioneel einde maar laat toch een eind goed al goed gevoel na bij de lezer.
Heart bones is zeker niet een van mijn favoriete Colleen Hoover boeken maar zeker ook niet de slechtste. Het valt ergens in het midden voor mij. Tijdens het lezen was het een vermakelijk boek om de tijd mee te doden maar het is niet een van de eerste boeken die ik zou aanraden voor wie wil starten met het lezen van Colleen Hoover. Wel is het een afwisseling van alle zware boeken die Colleen Hoover heeft geschreven aangezien Heart bones wel zwaardere topics bevat maar het luchtiger wordt gebracht.