Een van ons liegt – Karen M. McManus

Een van ons liegt – Karen M. McManus

Een van ons liegt
Page Count: 304
ISBN13: 9789000365272

Als buddyread in november kozen Valerie en ik ervoor om Een van ons liegt geschreven door Karen M. McManus te lezen, haar nieuwste boek komt namelijk binnenkort uit en we wouden deze reeks ook graag een kans geven. En aangezien ik het boek toen het een aantal jaren geleden uitkwam nog niet had gelezen was nu mijn kans.

In Een van ons liegt volgen we het verhaal van 5 studenten. Wanneer er mysterieuze telefoons in hun rugzakken worden gevonden moeten deze studenten allemaal nablijven. Met vijf gaan ze het straflokaal in maar er komen er maar vier terug uit. Onverwachts sterft een van deze studenten en aangezien ze met vijf in het lokaal waren zijn de vier anderen nu allemaal verdacht, want het incident was namelijk geen ongeluk maar moord…

Wauw! Ik ging eigenlijk met redelijk lage verwachtingen in het boek (ik las namelijk al eerder een boek van Karen M. McManus namelijk Twee kunnen een geheim bewaren en vond deze niet zo goed) maar wat heeft McManus me weten te verrassen! Een van ons liegt is een murder mystery wat verteld wordt uit de 4 perspectieven van de mogelijke daders. Met z’n allen zitten ze namelijk in hetzelfde schuitje maar wanneer er plots geheimen aan het licht komen is iedereen verdacht. Ieder hoofdstuk bleef ik maar raden wie de mogelijke dader zou zijn maar uiteindelijk had ik het einde nooit kunnen raden! De personages zijn allemaal heel goed uitgebouwd en doorheen het verhaal heeft ieder personage wel iets verdacht waardoor ze het zouden kunnen zijn. We lezen het boek uit 4 vertelperspectieven en hoewel dat op het eerste zicht verwarrend lijkt hebben de personages ieder een duidelijke persoonlijkheid waardoor je ze gemakkelijk uit elkaar kunt houden. Ik moet wel zeggen dat ik eerst even in het verhaal moest komen maar dit niet aan het verhaal lag maar aan het lettertype waarin het gedrukt is, omdat het zo’n klein lettertype is duurt het namelijk heel lang vooraleer je een pagina gelezen hebt, daardoor ging het iets minder vlot dan verwacht maar het verhaal maakte dit gelukkig goed.

Een van ons liegt is dan ook een van de beste thrillers die ik dit najaar las! Ik ben hierdoor nog nieuwsgieriger geworden naar het ’tweede’ deel/ spin-off deel van deze reeks genaamd Eerlijk duurt het langst. En ik kijk ook echt uit naar Karen M. McManus haar nieuwste boek! Een van ons liegt is een YA-thriller met een goede spanningsopbouw dat snakt naar meer! Je wilt blijven doorlezen omdat je absoluut wilt weten hoe het eindigt en aan het einde zal je in shock achterblijven, want dat einde zal je zeker niet zien aankomen!