De academie – Astrid Boonstoppel

De academie – Astrid Boonstoppel

De academie
Page Count: 245
ISBN13: 9789463491716
Na het lezen van Dit is hoe het ging keek ik reikhalzend uit naar een nieuw boek van Astrid Boonstoppel. Lang hoefde ik gelukkig niet te wachten aangezien vorig jaar De academie verschenen is. Ik mocht op Instagram meedoen aan een leuke actie rond de verschijning van dit boek en eindelijk heb ik tijd vrijgemaakt om dit boek te lezen.
In De academie volgen we het verhaal van Em. Wanneer Em wordt toegelaten op een van de meest exclusieve scholen kan haar geluk niet op. De Recourt Academie staat er namelijk om bekend om hun leerlingen op de kaart te zetten. Toegelaten worden op deze academie betekend dan ook gegarandeerd succes. Em weet niet wat ze kan verwachten aangezien alles rondom deze academie een groot mysterie blijkt te zijn. Eenmaal aangekomen is Em vastbesloten om haar jaar aan de academie tot een goed einde te brengen. Maar hoe langer ze op de academie verblijft hoe meer geheimen er worden onthuld.
Net zoals in haar debuut weet Astrid Boonstoppel de spanning erin te houden door een mysterieus personage toe te voegen aan het verhaal. Dit boek las weer enorm vlot, de hoofdstukken zijn dan ook niet erg lang waardoor het heel fijn leest. De hoofdstukken van het mysterieuze personage en Isabella vond ik dan ook wel het interessantste aangezien ik Em haar perspectief niet erg veel vond toevoegen aan het verhaal. Ik vond de academie als setting zeer intrigerend en was benieuwd naar het totaalplaatje en hoe dit alles samen zou komen tot één verhaal, zeker ook omdat we niet enkel Em haar perspectief volgen. Toen ik ongeveer halfweg was had ik wel nog niet het gevoel dat er veel was gebeurd, er is namelijk een grote opbouw naar het einde toe en het uiteindelijke verhaal achter dit alles.
De academie is dus zeker een sterk boek maar helaas wist het me niet zo hard te overtuigen dan Astrid Boonstoppel haar eerste boek Dit is hoe het ging. Het einde voelde erg gehaast terwijl hier heel wat potentie lag, zeker na de opbouw die er werd gedaan naar het einde toe. Maar ondanks het gehaaste einde vond ik het boek nog steeds leuk en goed bedacht, de insteek klopte dan ook helemaal. Als je een boek zoekt om tussendoor te lezen is dit boek dan ook zeker geschikt, net als Astrid Boonstoppel haar debuut leest dit weer als een trein waardoor je het boek in geen tijd hebt uitgelezen. Ik ben wel weer enorm benieuwd naar wat we nog van Astrid Boonstoppel kunnen verwachten in de toekomst.