Buren with benefits – Lisette Jonkman

Buren with benefits – Lisette Jonkman

Buren with benefits
Genre:
Page Count: 259
ISBN13: 9789021026770
Toen de Onbreekbaar reeks uitkwam op Kobo was ik heel benieuwd naar deze boeken, echter kwam het er maar steeds niet van. Toen vorig jaar werd aangekondigd dat ze van deze reeks paperback boeken zouden maken was ik des te enthousiaster omdat het me nu dat duwtje gaf om deze reeks eindelijk te ontdekken.
In Buren with benefits volgen we het verhaal van Ferdi en Abby. Abby is een jonge hardwerkende vrouw, echter heeft ze nog niet genoeg geld bijeen gespaard om een appartement te huren, daarom woont ze nog steeds in een studentenkamer. Wanneer Ferdi aan zijn eerste studentenjaar begint zijn de twee buren. Hoewel Abby en Ferdi veel van elkaar verschillen is er toch al meteen een klik tussen de twee. Zou de vonk tussen hun twee kunnen overslaan of verschillen ze te veel van elkaar?
De Onbreekbaar reeks krijgt lovende recensies, ik was dan ook erg nieuwsgierig wat ik van deze boeken zou vinden. Wat mij al meteen opviel was dat Lisette Jonkman heel wat humor weet te verwerken in dit boek, ik was dan ook vaak hardop aan het kakelen van het lachen. Hoewel het boek heel wat grappige scènes bevat is dit ook wel goed afgewisseld met spannende scènes waardoor je als een trein door dit boek vliegt. Ik moest gewoon weten waar dit verhaal heen zou gaan en hoe het zou aflopen met Ferdi en Abby waardoor ik voordat ik het wist de laatste pagina omsloeg en het boek had verslonden. Gelukkig heb ik gewacht tot de andere twee boeken ook zijn verschenen want ik kan je eerlijk zeggen dat ik meteen in deel 2 moest beginnen. Ik zou niet zeggen dat dit boek een killer cliffhanger had (ik vond het nogal een cliché einde) maar het triggerde me genoeg om verder te willen lezen. Ik vond het ook wel tof om te zien dat het hoofdpersonage Abby een barvrouw is in een café aangezien ik dit zelf ook heb gedaan. Ik kon me dan ook wel herkennen in Abby en haar situatie.
Hoewel Buren with benefits op zich geen verrassende plot heeft (het is namelijk zeer voorspelbaar zoals andere boeken in dit genre) heeft het boek wel een verslavende factor waardoor je absoluut wilt blijven verder lezen. Ik zou dit dan ook wijten aan de schrijfstijl van Lisette Jonkman aangezien zij ervoor heeft gezorgd dat een cliché verhaal toch pakkend en verrassend werd op deze manier. Met een goede mix tussen humor en spanning heeft Lisette Jonkman toch een sterk eerste deel van een serie weten neer te zetten wat snakt naar meer! Ik kon dan ook niet wachten om aan deel twee te beginnen en heb deze direct opgepakt na het lezen van dit deel! Ik ben dan ook erg benieuwd waar het verhaal van Ferdi en Abby me in deel twee zal weten heen te leiden.