Onderbuik – Tine Bergen

Onderbuik – Tine Bergen

Onderbuik
Published: 2017
Page Count: 262
ISBN13: 9789059244535
Het college van Vianne staat in rep en roer wanneer Sander en Lotte, een jong koppeltje, plots verdwijnen. Niemand weet waar ze zijn, of waarom ze hebben besloten ervandoor te gaan. Of is er iets erger gebeurd? Wanneer Nina, Sanders zus, een blog begint om haar broer terug te vinden, laat de zaak Vianne niet meer los. Vastbesloten om antwoorden te vinden, start ze haar eigen onderzoek. Maar al gauw raakt ze verstrikt in een…

In dit boek volg je het verhaal vanuit meerdere perspectieven, zo volg je Nina (via de blogposts) en zo kom je meer te weten over Sander voordat Sander en Lotte verdwenen, je volgt ook Vianne die na het vinden van de fiets van Sander haar eigen onderzoek start van de verdwijning, je volgt ook het perspectief van Sander en Lotte (via de zwarte pagina’s) waardoor je meer achtergrond krijgt in hun verhaal.

Dit boek is een zeer spannende psychologische thriller die lezers aan het denken zullen zetten. Door de verschillende perspectieven en aanwijzingen kan de lezer zelf ook ‘mentaal’ een onderzoek starten rond de verdwijning van Lotte en Sander. Dit boek heeft bijvoorbeeld ook een leuke lay-out door middel van blogposts en dit geeft het boek ook een creatieve kant, ik hou er namelijk van als boeken een leuke en creatieve binnenkant hebben aangezien dit ook een hele andere leeservaring geeft.

Je zit ook meteen in het verhaal aangezien je al meteen geconfronteerd wordt met de verdwijning van Lotte en Sander hierdoor leest het boek als een trein omdat je absoluut wilt weten wat er daadwerkelijk gebeurd is met de verdwenen personages. Bepaalde stukken zijn wel wat verwarrend in het boek, zo kwam ik er pas later achter dat de zwarte pagina’s het perspectief van Lotte en Sander was. Het einde van dit boek kwam wel plots waardoor ik niet echt de tijd kreeg om het goed in te nemen. Hierdoor bleef ik wel met een aantal vragen zitten. Naar het einde toe werd ook wel naar deel 2 toegewerkt waardoor je meteen ook deel 2 wilt lezen.

Ik vond dit boek dan ook een heel vlot en spannend boek en ik kijk zeker uit naar het tweede deel. Ik geef dit boek daarom dan ook 4 sterren.

Graag wil ik Baeckensbooks bedanken om mij kennis te leren maken met deze serie en deze auteur.