Window shopping – Tessa Bailey

Window shopping – Tessa Bailey

Window shopping
Published: 2023
Page Count: 261
ISBN13: 9789021486994

Wanneer Stella twee weken voor Kerstmis naar huis wandelt zegt iets in haar om te stoppen voor de etalage van het grote warenhuis Vivant. De extravagante kerstetalage is zo bizar dat Stella niet anders kan dan even vol verbijstering blijven kijken. Terwijl ze de etalage in zich opneemt wordt ze aangesproken door een knappe man genaamd Aiden. Wanneer hij haar vraagt wat ze van de etalage vindt geeft Stella hem haar ongezouten mening.

Aiden blijkt de grote baas van Vivant te zijn en vertelt Stella om te solliciteren als etaleur. Aangezien Stella een verleden heeft durft ze in eerste instantie zich niet op te geven voor de job, maar dan besluit ze de sprong te wagen. Dat ze  de job zou krijgen had ze nooit durven dromen.
Vanaf dan werken Aiden en Stella veel samen, maar ze zijn compleet elkaars tegenpool. Waar Aiden extravert en altijd vrolijk is, is Stella een introverte pessimist. Ondanks die tegenstellingen voelen ze zich toch tot elkaar aangetrokken. Maar twee zo totaal verschillende types, kan dat wel werken, of is daar een kerstwonder voor nodig?
Ik had nog nooit een boek van Tessa Bailey gelezen maar toen ik Window shopping voorbij zag komen wist ik dat ik deze absoluut wou lezen. Toen het boek binnenkwam bleek het ook nog eens zeer dun te zijn en was het luisterboek ook al gereleased waardoor ik er meteen aan begon. Ik zat vanaf het eerste hoofdstuk al meteen in de kerstsfeer. Het verhaal bevat veel humor waardoor je er echt doorheen vliegt. Ik vond de start veelbelovend en was nieuwsgierig om vanuit Stella haar perspectief te lezen om zo meer te weten te komen over het werk als etaleur. Ook volgen we Aiden zijn perspectief wat ook wel zeer fijn was om bepaalde scènes vanuit zijn standpunt te volgen.
Het boek is vrij dun en hierdoor voelde de relatie tussen Stella en Aiden wel wat vlot aan. Er was dan ook meteen sprake van instalove en naarmate het verhaal vorderde was er naar mijn mening ook wel wat onnodige drama. Maar toch loopt alles ondanks alle drama van een leien dakje. Van mij had hun relatie iets meer diepgang mogen hebben en had ik van beide iets meer achtergrond informatie gewild. Het boek had voor mij dan ook gerust 50 pagina’s meer mogen hebben. Verder wist Tessa Bailey haar schrijfstijl mij wel te overtuigen om in de toekomst nog boeken van haar op te pakken.
Window shopping is wel een leuk kort kerstboek voor tussendoor en ondanks dat het een goede start had wist het mij naar het einde toe iets minder te bekoren. Wel ben ik nieuwsgierig geworden naar andere boeken van Tessa Bailey.