Tot onze wegen scheiden – Emma Anna

Tot onze wegen scheiden – Emma Anna

Tot onze wegen scheiden
Page Count: 322
ISBN13: 9789492585578

Vandaag is het weer tijd voor een blogtour. dit keer rond het boek Tot onze wegen scheiden geschreven door Emma Anna. Dit was mijn allereerste Emma Anna en na Valerie haar lovende woorden over deze auteur schreef ik me dan ook in voor deze blogtour.

In Tot onze wegen scheiden volgen we het verhaal van Ada. Ada is opgegroeid in een zeer strenge katholieke gemeenschap. Hoewel ze pas eenentwintig jaar is gaat ze toch trouwen met Robert, een man van begin de dertig die is goedgekeurd door haar ouders. Hoewel het van haar strenge ouders eigenlijk niet mag studeert Ada nog verder als verpleegkundige, de opleiding is namelijk heel kortbij en afgerond tegen de tijd dat Ada trouwt. Maar wanneer deze opleiding plots verhuisd en Ada te trein moet nemen slaat het noodlot toe, ze heeft geen geld meer op haar rekening staan om de trein naar huis te nemen. Ten einde raad besluit ze een Grieks restaurant binnen te stappen, hier ontmoet ze Belen een lieve Griekse jongen die haar misschien wel doet twijfelen aan haar huwelijk en geloof. Zal Ada uiteindelijk voor zichzelf kiezen of besluit ze te kiezen voor haar geloof?

Toen ik begon met lezen had ik de flaptekst nog niet gelezen, ik begon dit boek puur omdat ik zoveel lovende dingen over Emma Anna haar boeken had gehoord en was dan ook heel nieuwsgierig. Hierdoor wist ik ook niet dat de hoofdpersonage streng gelovig is, een onderwerp waar ik eigenlijk niets mee heb. Maar laat dit je vooral niet afschrikken! De karakter ontwikkeling die Ada doorheen het boek meemaakt was echt heel goed geschreven. Het boek leest vlot en je leert de personages doorheen het verhaal heel goed kennen waardoor je de gevoelens die zij doorstaan heel goed voelt. Ieder personage is zo goed neergezet en maakt doorheen het boek ontwikkelingen mee, Emma Anna heeft ieder personage zijn/haar stem zo goed weten neer te zetten!

Ik ben dus aardig verrast door Tot onze wegen scheiden, hoewel ik eerst mijn twijfels had bij het onderwerp heb ik me hier toch snel weten over te zetten. Alle lovende reacties blijken dus te kloppen want Emma Anna heeft een heel goed boek weten te schrijven, ik ben dan ook nog nieuwsgierig geworden naar haar vorige boeken en vooral ook naar nieuw werk van haar want dit smaakt naar meer!