Hamley in het pretpark – Sandra J. Paul

Hamley in het pretpark
Series Number: 5
Page Count: 100
ISBN13: 9789464510065

Vandaag mag ik weer meedoen aan een blogtour. Deze keer rond het boek Hamley in het pretpark geschreven door Sandra J. Paul.

In Hamley in het pretpark volgen we opnieuw het verhaal van het kleine zwarte katje Hamley. Wanneer haar baasjes naar de kermis gaat is Hamley erg nieuwsgierig wat een kermis nu precies voorstelt. Ze trekt er dan ook samen met B-Boy op uit om te kijken wat een kermis is. Nadien wanneer haar baasjes het hebben over een pretpark is Hamley vastberaden om mee op te gaan, zo raakt dit kleine katje opnieuw verstrikt in een nieuw avontuur.

Toen ik zag dat er een nieuw boekje in de Hamley reeks uitkwam werd ik weer enthousiast. Het verhaal van een avontuur op een pretpark sprak me enorm aan waardoor ik enorm uitkeek om in dit deel te beginnen. Deze reeks losstaand te lezen deeltjes zijn heerlijk als tussendoortje voor wanneer het iets drukker is op school/werk, wat in de maand mei voor mij heel goed uitkwam. Deze reeks is perfect voor jonge lezers vanaf 7 jaar en bevat in ieder deel wel een avontuur, deze keer dus een uitstapje naar een pretpark. Zelf gingen wij vroeger vaak naar pretparken dus ik had tijdens het lezen een nostalgisch gevoel. Hamley leert in dit deel ook kennis maken met een kermis, dit is voor de doelgroep ook wel erg leuk om te lezen hoe Hamley dit avontuur ervaart want welk kind houdt er nu niet van de kermis/pretpark?

Hamley in het pretpark is nog steeds een erg leuk deel in deze reeks en bevat opnieuw een speels avontuur om in verzeild te geraken. Toch merk ik dat de reeks zeer eentonig is in de manier waarop het werd geschreven. Ik merk dan ook dat dit me steeds minder aantrekt en ik de delen zo steeds minder leuk ga vinden. Hamley in het pretpark gaat zeker in de smaak weten te vallen bij de doelgroep (namelijk kinderen van 7+ jaar) maar voor de oudere doelgroep kan het al wat snel eentonig worden, zeker omdat de intro herhaald wordt en ieder verhaal wel ongeveer dezelfde elementen bevat. Ik vond dit deel wel leuker dan de vorige Hamley en de draak, maar vond het avontuur op zich niet “wauw” genoeg.