Gevangen in de sneeuw – Eva Eich

Gevangen in de sneeuw – Eva Eich

Iedere keer als ik in een boekhandel kwam en een van de escape room thrillers zag liggen van Eva Eich kreeg ik zin om deze uit te proberen. Toen ik in december een mail kreeg met het nieuws dat er 2 nieuwe titels zouden verschijnen in deze ‘reeks’ werd ik dan ook meteen enthousiast.

Wanneer Jonas zijn vader plots komt te overlijden keert hij terug naar zijn geboortedorp. Eenmaal aangekomen begint Jonas te twijfelen, is zijn vader echt gestorven door een operatie of heeft iemand hem vermoord? Wanneer hij aankomt in zijn ouderlijke huis ligt er opeens een enveloppe op hem te wachten. In deze enveloppe zit een mysterieuze aanwijzing, dit is de start van een zoektocht naar de waarheid…

Op oudjaarsavond leek het Valerie en mij wel een leuk idee om deze escape room thriller uit te proberen. Ik ben dan ook heel blij dat we dit samen hebben gedaan en vind het een absolute aanrader om samen op te lossen. We volgen dus het verhaal van Jonas en de mysterieuze puzzels die hij dient op te lossen om de waarheid te achterhalen. Zelf lossen we samen met Jonas de puzzel op om zo steeds een hoofdstuk verder te geraken in het verhaal. Het concept sprak me meermaals aan en ik ben dan ook blij dat ik eindelijk eens eentje heb uitgeprobeerd. Niet alleen lees je een kort boek maar zet het boek je brein ook aan het werk door het oplossen van de puzzels. Hoewel sommige puzzels redelijk makkelijk zijn en je zo dus al snel kunt verder lezen moet je bij sommige puzzels ook wel verder kijken dan je neus lang is omdat enkele toch wel doordenkertjes zijn. Stel dat je een puzzel écht niet opgelost krijgt heeft dit geen effect op het verder lezen van dit boek aangezien je dan enkel naar de foto in het boek hoeft te zoeken. Wat ik ook erg leuk vond was dat het raadsel ieder hoofdstuk ook wordt uitgelegd waardoor je de raadsels 100% snapt.

Gevangen in de sneeuw is dan ook een heel leuk boek om je brein even aan het werk te zetten en zo toch ook een verhaal te lezen. Dit boek is dan ook echt een aanrader en ook heel leuk om met meerdere mensen op te lossen (hoe wij het deden was de puzzels samen oplossen en ieder om de beurt ene hoofdstuk lezen) Je kan met dit boek dan ook heel wat kanten op aangezien je het alleen kunt oplossen of met vrienden. Hoe je het ook besluit te lezen dit boek zal je zeker een paar uurtjes puzzel- en leesplezier weten te bezorgen. Ik ben dan ook na het lezen/oplossen van dit boek nog nieuwsgieriger geworden naar de andere delen in deze reeks en ben er zeker van dat ik deze gegarandeerd ook zal kopen om te lezen/ op te lossen.