Dieren kleuren – Christopher Silas Neal

Dieren kleuren – Christopher Silas Neal

Dieren kleuren
Page Count: 19
ISBN13: 9789492616746
Toen Dieren kleuren uitkwam bij uitgeverij Baeckens was ik enorm benieuwd naar het boek aangezien de achterflap wel leuk klonk. Na het inkijken van het boek werd ik nog enthousiaster aangezien het kinderen op een leuke manier laat kennismaken met verschillende dieren en kleuren.
Dieren kleuren is een prentenboek wat je kind op een speelse manier laat kennismaken met dieren en de verschillende kleuren en wat er gebeurt als je deze dieren en kleuren zou mengen. Heb jij al gehoord van een groene leeuwvis? Dat gebeurt er als je een blauwe walvis mengt met een gele leeuw. Dit is natuurlijk maar een klein voorbeeld van wat je kan verwachten in dit boek aangezien er meerdere dieren en kleuren worden gemengd.
Dieren kleuren is een stevig kartonboekje wat je kind op speelse manier laat kennismaken met de verschillende kleuren en dieren en wat er gebeurt als je deze mengt. Je hebt steeds een pagina waarop twee kleuren en twee dieren staan en dan moet je raden wat er gebeurt als je deze dieren en kleuren zou mengen, op de volgende pagina staat dan de oplossing. Dit boek is natuurlijk zeer leerrijk maar tegelijkertijd ook heel leuk voor zowel jong als oud aangezien het heel leuk is om samen te raden welke combinatie er op de volgende pagina zal staan. Het boek is gemaakt van stevig karton waardoor het lang meegaat en je je geen zorgen hoeft te maken dat er pagina’s worden gescheurd. Ook heeft dit boek een goed formaat, het is niet te klein maar is een goed formaat om voor te lezen aan je kind.
Dieren kleuren is dus een heel leuk en interactief boek wat helemaal in het teken staat van kleuren mengen en de verschillende diersoorten. Zowel jong als oud beleeft plezier tijdens het lezen van dit boek aangezien het de verbeelding opwekt en enkele grappige combinaties heeft. Dit is dan ook zeker een boek wat ik met plezier zal voorlezen later aan mijn metekindje aangezien er zoveel te ontdekken valt.