Foodtruck fiësta – Saskia M.N. Oudshoorn

Zoals sommige van jullie inmiddels al weten is Saskia M.N. Oudshoorn het laatste jaar een van mijn favoriete (en autobuy) auteurs geworden. Toen er een nieuw boek van haar verscheen kon ik dan ook niet wachten om het eindelijk te lezen. Ik besloot te wachten tot het juiste moment namelijk tijdens mijn vakantie in Gran Canaria dit jaar. Foodtruck fiësta ging dus mee in mijn koffer en las ik aan het zwembad.

In Foodtruck fiësta volgen we het verhaal van Bertina (Tinus voor de vrienden). Tinus wil graag een gap year nemen van haar studie om zo zichzelf terug te vinden. Redelijk impulsief besluit ze dan ook om een foodtruck te kopen voor tijdens haar gap year. Maar onderweg terug naar huis staat de foodtruck plots in panne waardoor ze genoodzaakt is om iemand uit haar verleden te contacteren voor hulp. Mats is garagist en heeft een verleden met Tinus, hij twijfelt dan ook niet om haar te hulp te schieten. Brengt hun verleden de twee terug samen?

Foodtruck fiësta is een collectie van 3 korte novelles die in de paperback uitvoering werden samengebundeld. Zoals ik inmiddels al gewend ben van Saskia M.N. Oudshoorn haar boeken las Foodtruck fiësta weer heel vlot. Vanaf de eerste pagina werd ik door het boek gegrepen en het liet me niet los totdat ik het boek dichtsloeg. Omdat het verhaal is geschreven als drie korte novelles ging het soms iets té snel wel maar dat heeft me niet hard gestoord tijdens het lezen. Omdat Tinus en Mats al een verleden delen dient er niet al te veel te worden opgebouwd omdat hun fundering er inmiddels al is. Dit vond ik een zeer goede keuze aangezien het verhaal dus bestaat uit drie novelles en er in een novelle niet veel tijd is om rond de pot te draaien. Toen ik het boek dichtsloeg vond ik het wel superjammer dat het alweer voorbij was aangezien ik graag meer had willen lezen van deze personages. Ik hoop stiekem dan ook dat ze in het tweede deel nog terugkomen als side characters.

Foodtruck fiësta is een verslavende feelgood en ook een perfecte summer read. Ik ben dan ook blij dat ik gewacht heb om dit boek te lezen tijdens mijn vakantie. Inmiddels is het tweede deel in deze reeks al verschenen genaamd Funky foodtruck. Ik kan dan ook weer niet wachten tot dit deel op mijn mat ligt om te verslinden.