Het Romeo en Juliet mysterie – Bjorn Van Den Eynde

Het Romeo en Juliet mysterie
Published: 2012
Page Count: 310
ISBN13: 9789077826843
De wereld van de zestienjarige Erika Storm stort in wanneer haar Italiaanse vriendje Marco grote geheimen blijkt te hebben. Erika hangt een jarenlange opsluiting boven het hoofd, omdat de politie haar betrapt met een stevige lading drugs en een wapen in haar bezit. Gelukkig komt ex-MI-6 agent Brian Bailey op de proppen. Hij kan Erika redden uit handen van de politie als ze belooft om te gaan werken voor Team Mortis: een geheime Europese spionagedienst.…

Een serie die me meermaals werd aangeraden en waarvan ik momenteel de complete serie bijeen heb gespaard is toch wel de Team Mortis serie geschreven door Bjorn Van Den Eynde. Aangezien ik wel een goede thriller kan appreciëren vond ik het dan ook tijd om in deze serie te beginnen.

Het Romeo en Juliet mysterie gaat over Erika. Wanneer Erika haar vriendje Marco lijkt te doen aan drugshandel en koelbloedig wordt vermoord in Erika’s bijzijn wordt zij al snel betrokken bij een undercover zaak. Om haar naam te zuiveren moet ze echter alles opgeven en zich bij Team Mortis voegen – een undercover team van jongeren die op papier sterven en zo de geheime diensten helpt om ingewikkelde zaken op te lossen. De eerste zaak waarbij Erika betrokken geraakt heet “De zaak Romeo en Juliet” , een ingewikkelde zaak waarbij Erika zal moeten infiltreren op de academie van de beroemde Enrico Moretti. Waarom? Twee van zijn topdanseressen die de rol van Juliet kregen zijn ontvoerd en de reden voor deze daad is onbekend. Het is dus aan Erika de taak om zich te bewijzen en deze ingewikkelde zaak op te lossen samen met haar andere team leden van Team Mortis.

Zo als vaak bij een nieuwe serie moest ik bij dit boek in het begin wel wennen aan de personages en aan het verhaal. Bij dit boek duurde het ongeveer 70 pagina’s voor ik echt in het verhaal zat en de personages goed leerde kennen. Na die 70 pagina’s kwam de zaak Romeo en Juliet ook op gang en was ik vertrokken. De samenvatting klonk veel belovend en ik moet zeggen dat Bjorn me niet teleur heeft gesteld, zijn schrijfstijl leest vlot en er gebeuren ook continu spannende dingen waardoor je op het puntje van je stoel zit en ABSOLUUT wilt verder lezen om te weten te komen wat er zal gebeuren. Tijdens het lezen merkte ik dat ik zelf complot theorieën begon te bedenken en uiteindelijk bleek geen enkele van deze theorieën te kloppen – dit bewijst dat Bjorn een sterke jeugdthriller heeft weten neer te zetten. Het einde zag ik dan ook zeker niet aankomen en vond ik zeer goed bedacht, je moet er maar opkomen. Het eerste deel van deze reeks heeft me enorm weten te verassen en doet me verlangen naar meer. Ik ben dan ook direct in deel 2 begonnen omdat het verhaal van Erika me niet losliet en de schrijfstijl van Bjorn me erg aansprak.

Een zeer leuke jeugdthriller die men zeker moet lezen voor wie van dit genre houdt! Ik gaf dit boek 4,5 sterren en ben dan ook erg benieuwd wat deel 2 met zich meebrengt en hoe het verhaal van Erika verder loopt.