[Gewoon] verliefd – Luc Descamps

[Gewoon] verliefd – Luc Descamps

[Gewoon] verliefd
Page Count: 268
ISBN13: 9789463830140
Laat me het zo stellen: als de directie het nodig vindt om een jonge stud op ons los te laten, sta ik niet in voor de gevolgen. Ik weet nu al dat Engels dit jaar mijn lievelingsvak wordt. Mark my words! Hij is jong, knap, goed gebouwd en leraar. Zij zijn nog jonger, ze voelen zich vrij... en ze zijn zijn leerlingen. Wanneer de nieuwe leraar Engels de klas binnenstapt, doet hij ongewild heel wat…

Ahhh eindelijk kwam de nieuwe Luc Descamps uit, Luc schreef een van mijn favoriete boeken (Verkeerd moment, verkeerde plaats) en hierdoor was ik zeer nieuwsgierig naar zijn nieuwe boek. Hoewel het onderwerp leerkracht – leerling relatie mij wat minder lag (aangezien ik dit nogal cringy vind aangezien ik zelf leerkracht wou worden en ik dit gewoon geen acceptabel gedrag vind) ging ik er toch met volle moed in.

[Gewoon] verliefd gaat over Charlotte, wanneer er een nieuwe (jonge en knappe) leerkracht – Joeri Stevens als vervanging wordt ingezet ziet Charlotte hem wel zitten. Charlotte besluit dan ook om op hem te jagen en hem haar prooi te maken – ze zet alles op alles om met deze leerkracht een relatie te beginnen en uiteindelijk met hem in bed te kunnen duiken. Maar dit blijkt echter niet zo makkelijk als ze eerst verwacht had aangezien Joeri wel zeer afstandelijk is en vooral niet te dicht in de buurt van zijn leerlingen wilt komen.

Ik was dus erg benieuwd naar dit boek en kon niet wachten tot hij op de mat zou vallen, maar ik was ook een beetje terughoudend. Hoewel ik terughoudend was wou ik het toch wel een kans geven aangezien het Luc Descamps is, een auteur waarvan ik weet dat hij mij kan raken. Toch voelde het voor mij niet zo geloofwaardig (vooral het gedoe tussen Charlotte en Joeri) – ik zou dit dan zelf ook nooit hebben gedaan. Verliefd op een leerkracht? Kan nog, maar echt jagen op hem? Nee dank u! Bepaalde scènes waren dan ook enorm cringy aangezien ik me gewoon niet kon inbeelden dat iemand (en vooral een middelbare scholier) zoiets zou doen – maar het gebeurt wel degelijk dus dat hield ik in mijn achterhoofd. Hoewel Charlotte mij als personage niet lag vond ik Yutta een zeer geloofwaardig personage maar naar het einde toe zwakte dit ook weer wat af. Ik vond haar zelfs eerst een beetje op mij lijken – moeite hebben met een bepaalde les en hiervoor bijlessen moeten nemen, dat heb ik vroeger ook moeten doen en de onzekerheid die daarbij komt kijken heeft Luc perfect weten neer te schrijven. Hoewel het boek – verhaal me niet echt lag snap ik heel goed waarom Luc dit boek heeft willen schrijven en er een duidelijke les van heeft willen maken. Maar in mijn geval zou ik zoiets nooit hebben gedaan en voelde dit wat ongepast voor mij. Het past dan ook goed in de [gewoon] serie aangezien dit wel degelijk KAN gebeuren en dit jongeren wel een les kan leren.

Ik gaf dit boek 3,5 sterren maar ben nog steeds blij dat ik dit boek heb opgepakt en het een kans heb gegeven aangezien het wel weer typisch een boek van Luc Descamps was en lekker weg las, maar sommige dingen moet je wel met een korreltje zout nemen haha.

Graag wil ik uitgeverij Van Halewyck bedanken voor dit recensie-exemplaar