De bende van Venus – Bjorn Van Den Eynde

De bende van Venus
Published: 2013
Page Count: 425
ISBN13: 9789059240070
Al meer dan honderd jaar wordt in Parijs de legende verteld van de Bende van Venus, een bende van knappe tienermeisjes die onschuldige jongens verleidt, drogeert, berooft en soms zelfs vermoordt. Hun herkenningsteken: een Venussymbool met een dolk er doorheen. Nooit is een concrete aanwijzing gevonden dat de bende echt zou hebben bestaan, tot in Noorwegen de bekende archeoloog Edvard Pedersen verdwijnt met zijn vrouw en twee dochters. Op de plaats van de verdwijning vindt…

Na het eerste deel in de Team Mortis serie te hebben gelezen snakte ik naar meer daarom besloot ik dan ook meteen te starten in deel 2 van deze serie. Of dit deel me net zo heeft weten omver te blazen? Dat lees je hieronder.

In ‘De bende van Venus’ gaat het verhaal van Erika en Team Mortis verder. Na de gebeurtenissen van deel 1 zijn ze weer klaar voor een nieuwe zaak. Deze keer moeten ze de zaak van ‘De bende van Venus’ zien op te lossen. De bende van Venus is een bende van meisjes in Frankrijk die jonge (mannelijke) studenten dronken voert, drogeert en uiteindelijk ontvoert. Waarom ze dit doen blijft echter een raadsel, het is dus aan de leden van Team Mortis om deze zaak op te lossen en te onderzoeken waarom De bende van Venus deze jongens ontvoert. Ook in dit deel zal Erika moeten infiltreren in deze bende om zo meer te weten te komen. Maar wat als de reden achter De bende van Venus nog gruwelijker is dan de leden hadden verwacht?

In het eerste deel van Team Mortis had ik moeilijkheden om in het verhaal te komen aangezien ik de personages nog moest leren kennen, aangezien ik de personages nu kende zat ik ook meteen in het verhaal. Het boek is vanaf het begin al meteen spannend. De bende van Venus heeft een zeer interessante verhaallijn en is gewoon mindblowing en crazy. Bjorn weet zijn Team Mortis zaken sterk neer te zetten en er een gekke/vergezochte twist aan te geven die je nooit zal raden! Echter had ik 1 van de plottwists wel door aangezien doorheen het verhaal hier wel naar wordt gehint. Maar dit was niet een van de grootste plottwists aangezien de reden achter De bende van Venus gewoon zo’n mindfuck was!

Ik kan dus zeggen dat dit deel me niet teleur heeft gesteld en me ook opnieuw heeft weten omver te blazen! Team Mortis is zo’n goede en sterke serie en Bjorn weet absoluut waarover hij schrijft! Ik ben dan ook erg benieuwd naar de volgende delen en hoop dat ze me stuk voor stuk weer weten te verassen! Ik gaf dit deel 4,5 sterren.