Complot – Eva Burgers

Complot – Eva Burgers

Complot
Published: 2018
Page Count: 240
ISBN13: 9789026146268
Abby is dolblij als ze wordt aangenomen op de politieacademie. Thuis is ze minder gelukkig: haar moeder heeft een nieuwe vriend die zich overal mee bemoeit en haar vader zit op Tinder. Om te ontspannen gaat Abby met vriendin Jane een paar dagen naar Londen. Helaas is de rust ver te zoeken als de meiden verstrikt raken in een crimineel bolwerk. Als duidelijk wordt dat Abby de criminelen kent en Jane plotseling verdwijnt, telt iedere…

Tijdens een bibliotheek uitje kwam ik de Eva Burgers boeken tegen, ik had al 2 boeken van haar gelezen en was dus zeer benieuwd naar haar andere boeken. Complot sprak mij meteen aan aangezien het een jeugdthriller is en ik wel van thrillers hou.

Complot gaat over Abby, Abby is stagiaire bij een recherche bureau. Het is een zware tijd op het recherche bureau aangezien ze een drugs organisatie zijn aan het opsporen en thuis loopt ook niet alles vlekkeloos. Abby haar ouders zijn namelijk nog maar pas gescheiden. Om te ontspannen besluit Abby samen met haar vriendin Jane naar Londen te gaan. Maar hier raakt ze al snel betrokken bij het onderzoek naar de drugs organisatie.

Dit was weer een zeer spannend boek van Eva Burgers. Dit boek is in meerdere perspectieven geschreven en hierdoor kom je meer te weten over zowel de personages als de zaak. Het boek is al meteen spannend aangezien Abby in Londen op onderzoek uitgaat en in van alles betrokken raakt. Ik twijfelde eerst of ik dit boek wel zou oppakken aangezien ik dacht dat het politie en recherche aspect mij te veel zou worden waardoor ik het niet leuk zou vinden maar dit bleek het tegendeel te zijn en ik werd aangenaam verrast door het verhaal.

Ik gaf deze zeer spannende jeugdthriller 4 sterren en het is zeker een aanrader. Vooral voor fans van Mel Wallis De Vries.