Klem – Mel Wallis De Vries

Klem – Mel Wallis De Vries

Klem
Published: 2012
Page Count: 272
ISBN13: 9789026133435
Op schoolreisje naar Vlieland! Alle ingrediënten voor een leuke trip zijn aanwezig. Maar dan gaat het vreselijk mis: een van de leerlingen wordt gewurgd in de duinen gevonden. De groep is lamgeslagen. Voor het politieonderzoek mag niemand van het eiland af; steeds meer feiten komen aan het licht. Bijna iedereen lijkt een motief te hebben. En bijna niemand lijkt de waarheid te spreken. Vriendschappen komen onder druk te staan, en langzaam verandert het verblijf in…

Zoals jullie wel weten ben ik de laatste tijd echt fan van de boeken van Mel Wallis De Vries. Laatst toen ik naar de bibliotheek ging kwam ik dan ook dit boek tegen. Ik nam hem natuurlijk mee want je kan nooit genoeg Mel Wallis De Vries gelezen hebben. Dit boek klonk weer veelbelovend aangezien het dit keer over een schoolreisje ging.

Tijdens een schoolreisje naar Vlieland wordt er een klasgenoot vermoord. Omdat er een hevige storm is zit de klas gevangen op het eiland. Terwijl de politie op onderzoek uitgaat besluiten een paar mensen om ook uit te zoeken wie de moordenaar is, maar hoe doe je dat als iedereen plots verdacht lijkt te zijn? Komen de leerlingen erachter wie hun klasgenoot heeft vermoord?

Dit was weer een heel spannend boek van Mel Wallis De Vries, zelfs zo spannend dat ik op bepaalde momenten kippenvel kreeg. Dit verhaal leest enorm snel omdat je gewoon MOET weten wat er gaat gebeuren. Omdat dit boek in verschillende perspectieven is geschreven verdacht je iedereen omdat je niet weet welk personage je kan vertrouwen. Het einde was zo spannend dat ik het soms niet aandurfde om het in het donker te lezen. Het enige minpuntje is dat het in het midden even saai werd maar dit was gelukkig maar 1 hoofdstuk en toen bouwde de spanning alweer op.

Dit was dus weer een top boek van Mel Wallis De Vries. Ik gaf dit boek 4 sterren en ik kijk er zeker naar uit om nog meer boeken van haar te ontdekken.