Caro – Jan Ruysbergh

Caro – Jan Ruysbergh

Het verhaal van Caro
Page Count: 164
ISBN13: 9789089319616
#LikeMe vertelt het verhaal van Caroline Timmers, Caro voor de vrienden, die samen met haar familie in een dorpje in de Ardennen woont. Wanneer op een dag het noodlot toeslaat en de mama van Caro ziek wordt, beslissen ze om te verhuizen naar de stad. Caro moet niet alleen verhuizen, maar moet ook naar een nieuwe school. De overgang van een kleine community waar iedereen elkaar kent naar een omgeving vol conflicten en een snoeiharde…

In januari begon er een nieuwe jeugdserie op Ketnet genaamd Like me. De serie werd zo’n succes dat het in de eerste week al een 2de seizoen kreeg en er een boek van werd uitgegeven. Hoewel het een jeugdserie is kan dit net zo goed een serie zijn voor alle leeftijden aangezien het over zwaardere onderwerpen gaan zoals een ouder met kanker, pesten en afscheid nemen. Ik ben enorm fan van deze serie en toen ik zag dat er een boek van kwam heb ik hem ook gepre-ordered. Toen het boek binnenkwam begon ik dan ook meteen met lezen.

Dit boek gaat over Caro en je volgt het schooljaar voordat de serie plaatsvind. Je leest hoe Caro naar school en muziekschool gaat in de Ardennen en daar met haar beste vriendin Clarysse een leuke tijd beleeft. Maar op een dag slaat het noodlot toe en krijgt het gezin te horen dat Caro haar mama kanker heeft. Aangezien Caro haar mama de beste behandelingen krijgt in Antwerpen moeten ze vaak op en af reizen en dit wordt veel te zwaar. Daarom besluit het gezin te verhuizen naar Antwerpen.

Dit boek geeft een inkijk in het leven van Caro voordat de serie plaatsvind en dit vond ik heel leuk aangezien je veel meer achtergrond informatie krijgt over hun leven in de Ardennen. Het boek is ook zeer mooi vorm gegeven met de sms’jes. Dit boek is zeer leuk voor de fans van de serie. Een ding wat me echter stoorde aan het verhaal was dat Caro veel praat in hashtags – dit wordt ook wel uitgelegd in het verhaal – maar dit is zeer storend voor de lezer en voelt heel onnatuurlijk voor het personage. Als je de serie volgt weet je dat Caro niet zo’n persoon is dat in hashtags praat aangezien er een scène is in de serie waar ze heel sarcastisch reageert met een hashtag. Dit stoorde me gelukkig maar een klein beetje en naar het einde toe kwam het ook minder voor.

Dit boek is dus zeker een aanrader voor de fans van de serie en leest ook lekker vlot. Ik gaf het 4 sterren aangezien het hashtag puntje me toch lichtjes stoorde.