Dwaaleiland – Melissa De La Cruz

Dwaaleiland – Melissa De La Cruz

Dwaaleiland
Published: 2015
Page Count: 258
ISBN13: 9789000346295
Jaren geleden zijn de schurken uit het koninkrijk Auradon verbannen naar Dwaaleiland. Een koepel om het eiland heen verhindert het gebruik van magie. Terwijl Malafide, Jafar, Cruella en de boze koningin terugverlangen naar hun hoogtijdagen als gemene magiërs, weten hun kinderen niet beter dan dat ze leven in een donkere, sobere en vooral slechte wereld. En daar gedragen ze zich ook naar. Mal terroriseert iedereen die te dicht in haar buurt komt, om maar net…

We volgen het verhaal van Mal de dochter van Malafide, Evie dochter van De Boze Koningin, Carlos de zoon van Cruella De Vil en Jay de zoon van Jafar. Wanneer er iets vreemd gebeurt op een feestje, moeten Mal, Evie, Carlos en Jay op zoek naar de toverstaf van Malafide.
In september 2015 kocht ik dit boek aangezien ik de film Disney Descendants had gezien en ik hield va die film! Dus ik begon met volle moed aan dit boek een doordat het met school druk werd en er andere boeken waar ik in geïnteresseerd was lagen, stopte ik in dit boek op pagina 120. 2 jaar later pakte ik dit boek terug op en vond het een geweldig boek!
Dit boek is echt kei leuk voor alle Disney fans! Het concept van dit verhaal is ook heel creatief aangezien we de kinderen volgen van de bekendste slechterikken uit onze Disney klassiekers. We zien hierdoor ook hoe het met onze bekende slechterikken gaat nadat ze zijn verbannen op Dwaaleiland. Dit boek heeft een heel leuk,creatief verhaal en lest heel vlot weg. Dit boek is zeker ook een leuk extraatje bij de film Disney Descendants, aangezien ik enorme fan ben van de films!
De kaft vind ik ook echt eruit springen door de felle kleuren, je ziet ook meteen dat het Disney is of een hervertelling van sprookjes door de enorme appel wat op de voorkant staat. Het lettertype wat ze op deze kaft gebruikt hebben vind ik ook heel leuk!
Ik geef dit boek 5/5 sterren op Goodreads en raad het zeker aan aan alle Disneyfans of mensen wat van sprookjes houden!

Film trailer:

Het boek kopen?