Harde noten – Ilse De Keyzer

Harde noten – Ilse De Keyzer

Harde noten
Published: 2012
Page Count: 78
ISBN13: 9789044817386
Na de echtscheiding van haar ouders verhuist Kaat met haar moeder en haar broer naar de stad. Haar broer verwerkt de verhuizing makkelijk en went ook al snel op hun nieuwe school. Maar Kaat niet. Zij wordt vanaf de eerste dag gepest op school. Het begint met kleine pesterijen. De juf komt niet meteen tussenbeide en Kaat wordt steeds ongelukkiger. Ze voelt zich een beetje een buitenbeentje. Ze speelt viool en heeft een meer artistieke…

1 september was het boekenfestijn. 2 uur later en 20 boeken rijker lag Harde noten in mijn mandje. Ik nam dit boek mee omdat ik graag wat meer boeken zou willen lezen van uitgeverij Clavis en ik dit boek van deze uitgever nog niet kende. De achterkant sprak mij meteen aan aangezien het over een iets zwaarder onderwerp gaat namelijk pesten.

Ik begon dit boek dus meteen de week na het boekenfestijn en las het in 2 dagen uit (kon ook veel korter geweest zijn maar ik las het alleen tijdens mijn busrit naar de hoge school) Dit is een heel dun boek over Kaat, Kaat haar ouders zijn nog maar pas gescheiden waardoor ze samen met haar mama en broertje verhuisd naar een appartement en dus ook naar een nieuwe school moet gaan. Op deze nieuwe school bevalt het Kaat niet aangezien ze een buitenbeentje is en hierom wordt gepest.

Dit boek is heel kort (78 pagina’s) maar bevat zoveel informatie. Het jammere vond ik wel dat de achterkant al veel prijs gaf over het boek aangezien het maar een dun boekje is. Voor mij voelde het boek ook niet helemaal compleet, achteraf zocht ik de auteur op en bleek er een deel 2 te zijn (die ik ook zo snel mogelijk ga lezen) Aangezien het een kort boek is vlieg je er wel echt doorheen. Het boek begint al meteen sterk en laat je niet meer los tot het einde. Ik gaf dit boek uiteindelijk 3 sterren aangezien ik vond dat het wat langer had mogen zijn en er iets meer van had verwacht. Dit boek is wel geschikt voor jongeren die nog maar pas in de middelbare school beginnen of jongeren die zelf ervaring hebben met pesten. Al bij al vond ik het een heel sterk verhaal en ben ik heel erg benieuwd naar deel 2.