Gebroken – Jennefer Mellink

Gebroken – Jennefer Mellink

Gebroken
Published: 2014
Page Count: 215
ISBN13: 9789044819540
Waar ben ik? Ik knipper nog een paar keer met mijn ogen. Het zicht verandert echter niet. Alles is pikzwart. Met mijn pijnlijke, koude handen tast ik over de grond. Het voelt zacht aan. Ik wil me bewegen. Met pijn en moeite strek ik voorzichtig mijn armen. Ik voel aan mijn gezicht. Alles zit er nog aan. Pas als ik mijn benen wil bewegen, merk ik dat ik vastzit. Shit. Waar ben ik in hemelsnaam?

Anna is een echte geluksvogel. Ze is populair bij haar vrienden, heeft een goede relatie met haar ouders en ook op school gaat het haar voor de wind. Aan het begin van de zomervakantie geeft Anna een groot feest voor haar zestiende verjaardag. Wat begint als een vrolijke avond, eindigt voor Anna in een nachtmerrie. Als ze zich even in het donker afzondert, komt er plots een man met een bivakmuts haar kamer binnen. Hij verkracht haar en laat haar in shock achter. Anna zegt niets tegen haar vrienden en gaat de volgende dag helemaal alleen op onderzoek uit. Alle mensen in haar omgeving lijken verdacht… Algauw komt Anna de dader op het spoor. Maar heeft ze het wel bij het rechte eind? Of zal er voorgoed een einde komen aan haar geluk?

Ik vond het boek vlot geschreven.Wat ook leuk was is dat de proloog in het zwart is dus dan heb je de pagina zwart gedrukt en de letters wit.Ik vond dit heel leuk gedaan.wat ook een pluspunt was is dat je door middel van dagboek fragmenten in het hoofd van de dader kon kijken.En je gaat in je eigen hoofd samen met Anna een lijstje maken met mogelijke verdachten en op het einde blijkt geen enkele te kloppen.Het verhaal blijft spannend tot het einde.Maar voor mij was er ook een minpunt.Dat was namelijk dat sommige scenes heel ongeloofwaardig overkomen.

Ik heb echt genoten van dit boek en daarom geef ik het boek 4 sterren het enige minpunt was dat het soms ongeloofwaardig overkwam.Maar voor de rest is het een heel leuk boek,spannend tot het einde,vlot geschreven en op sommige momenten echt eng. Raad ik dit boek dus aan? Ja natuurlijk raad ik dit boek aan dus als dit boek jou leuk lijkt koop dan zeker dit boek.