Een verre plek vlakbij – Hayley Long

Een verre plek vlakbij – Hayley Long

Een verre plek vlakbij
Published: 2018
Page Count: 288
ISBN13: 9789402701722
Op de terugweg van vakantie, raken de broers Dylan en Griff samen met hun ouders betrokken bij een vreselijk auto-ongeluk. Van de ene op de andere dag zijn de jongens wees, en staan ze er helemaal alleen voor. Tot een verre oom en tante zich melden en ze naar Wales verhuizen. Ondanks het grote verdriet lijkt hun leven in een wat rustiger vaarwater te komen, maar Dylan maakt zich zorgen om zijn broertje. Griff lijkt…

Toen ik ongeveer 3 weken geleden een mailtje kreeg van HarperCollins Holland met de vraag of ik misschien zou willen mee doen aan een blogtour voor het boek Een verre plek vlakbij geschreven door Hayley Long sprak de cover mij al meteen aan. Toen ik de samenvatting van dit boek las wist ik dat dit echt een boek voor mij was.

Dit boek gaat over 2 broers Dylan en Griff. Op een dag geraken zij samen met hun ouders betrokken in een auto ongeluk, hun ouders overleven dit niet. Ineens zijn de jongens wees en moeten ze op elkaar passen. Een verre oom en tante melden zich en hierdoor verhuizen de twee jongens naar Wales waar ze een nieuw leven kunnen opbouwen. Maar dan blijkt dat Griff niet over het verlies van zijn ouders heen kan komen en moet Dylan zich bekommeren om zijn jongere broer. Beide trekken de jongens zich in hun eigen gedachte wereld om zo te kunnen rouwen en proberen om te gaan met het verlies.

Wauw dit boek was een rollercoaster van emoties. Ik wist natuurlijk op voorhand dat dit een heel emotioneel boek ging worden aangezien het om zo’n hard onderwerp gaat. Dit boek was alles wat ik ervan verwachte. Het las heel vlot aangezien je heel snel in het verhaal raakt. Je geraakt enorm gehecht aan de personages en leeft enorm met hen mee. De schrijfstijl van Hayley Long leest ook heel gemakkelijk weg en is heel mooi neergeschreven. Door middel van flashbacks kom je ook meer te weten over de personages en hun leven voor het ongeluk wat ik een leuke toevoeging vond aan het verhaal.

Al bij al was dit boek precies wat ik er van had verwacht en raad ik het zeker aan. Bedankt HarperCollins Holland voor het recensie exemplaar  en de kans om mee te mogen doen aan de blogtour van dit boek!